Predstavujeme značky v NOSENE
~ Aká je slovenská značka HUPKA? ~
Do ponuky v NOSENE vyberáme lokálne značky, za ktorých kvalitu aj sami ručíme. Vyberáme si partnerov, ktorí vyrábajú svoje produkty s láskou a nadšením, pričom im záleží na zložení a kvalite.
Práve zloženie a kvalita sú znakom udržateľnosti napríklad v kozmetike. Spoluprácu sme aj preto začali so slovenskou značkou HUPKA.
Jej príbeh ťa osloví a za týmito produktmi už viac nebudeš vidieť iba príjemne vizuálne spracované balenie či kvalitné produkty. Uvidíš za nimi aj prácu jednej šikovnej ženy, ktorá si išla za svojim snom a odhodlala sa priniesť Ti produkty, ktoré si zamiluješ.
Sen sa stal skutočnosťou. Kde začína príbeh značky Hupka? Prezradíš nám viac o križovatke rozhodnutí a zlomovom workshope?
Odkedy som na workshope s Betkou vyrobila prvý sprchový gél…neviem to úplne opísať, ale jednoducho som vedela, že to je to, čo musím robiť.
Začalo to ešte počas práce pre korporáciu, počas ktorej som si trošku skrátila úväzok a rozhodla som sa pre štúdium Tradičnej čínskej medicíny v Prahe. Vždy som rada zbierala bylinky, sušila ich, lúhovala a mám rada aj filozofie východných medicín. Jedného dňa sme v robote mali taký ten športový deň, kde jednou z aktivít bola možnosť zúčastniť sa workshopu výroby kozmetiky. Neplánovala som tam íst, vlastne som sa tam ocitla pomerne náhodou. Pamätám si, ako ma uchvátila žena, ktorá nás kurzom sprevádzala. Dodnes sa s Betkou občas stretneme, naše cesty sa prepojili aj inak.
Takže z ušetrených peňazí z výplaty som si kupovala suroviny, po víkendoch a večeroch skúšala, vyvíjala a študovala, a tak nejako vznikali prvé recepty, instagram. Neskôr som ukončila už aj štúdium Čínskej medicíny a nakoľko sa nedalo sedieť na troch stoličkách naraz, dala som výpoveď z práce.
Akých bolo prvých 5 rokov so značkou Hupka?
Veľmi náročných, krásnych, náučných, no…bol to taký rollercoaster. Po tom, čo som dala výpoveď v práci som začala vybavovať povolenia na predaj kozmetiky. Hľadala som priestor, ktorý by mi oficiálne schválila hygiena, riešila som crowdfunding, kde som potrebovala vyzbierať určitú sumu na certifikáty.
Každý produkt musí mať vypracovanú tzv. Kartu bezpečnostných údajov, musí mať laboratórne skúšky a musí byť ohlásený. Je to veľmi časovo a najmä finančne náročné.
Keď sa mi konečne podarilo získať všetko na predaj, prišiel na Slovensko covid. Všetky spolupráce, ktoré som mala dohodnuté, padali jedna po druhej. Toto bol myslím jednej z najťažších okamihov za tie roky. Nejako som sa silou vôle a vďaka úžasným zákazníkom pozviechala. Následne prišla vojna a inflácia. Bola to ťažká doba na začatie podnikania, ale možno o to viac ma to posunulo. Naozaj som si to všetko vydrela.
Posledný rok bol zatiaľ najúspešnejší, čo sa týka e-shopu a spoluprác. Mám prvých pomocníkov vo výrobe a myslím, že všetko napreduje veľmi dobrým smerom. 🙂
Výber produktov Hupka u nás v NOSENE
Viac o prírodných produktoch značky Herbs by Hupka sa dozvieš v kategórii HUPKA.
Čo je pre Hupku charakteristické a čo ju odlišuje od podobných slovenských firiem?
Myslím, že je to moja autenticita na sociálnych sieťach, kde od začiatku zdieľam svoju cestu. Taktiež pravidelne ukazujem nejaké videá z výroby a tak môžu mať moji sledovatelia (zákazníci), pocit, že sú toho súčasťou. Okrem toho sa snažím zapájať na instagrame ľudí do výberu noviniek. Naposledy mi pomáhali vybrať nové poháre na sviečky 🙂
No a taktiež si myslím, že to je dizajn. Veľmi som chcela minimalistický dizajn, no keďže je takých značiek na trhu viac, tak som sa nakoniec rozhodla skombinovať ho s fashion ilustráciami. Spolupracujem so slovenskou ilustrátorkou Danyela art, ktorá úžasne moju značku obohatila.
Kde a ako naberáš inšpiráciu na dizajn a vývoj tvojich produktov? Plánuješ v budúcnosti inovovať alebo rozvíjať svoje produkty?
Osvedčilo sa mi, že produkty, ktoré sa najlepšie predávajú, sú práve tie, ktoré som vymýšľala pre seba, respektíve na nejaký môj problém. Snažím sa robiť len také veci, ktoré by som si ja sama kúpila. Aj z toho dôvodu mám v ponuke sviečky, alebo donedávna aj tinktúry. Skrátka to čo je na mojom e-shope je odraz mňa samotnej. 🙂
Čo pre teba znamená udržateľnosť? Prečo si si vybrala práve spoluprácu s Nosene?
Udržateľnosť pre mňa znamená opak konzumu, to znamená opak obrazu dnešnej doby. Mám rada veci, samozrejme, ako každá žena. Nemám však rada nadmernú spotrebu (preplnené šatníky, chladničky, byt, atď.). Pre mňa konkrétne udržateľnosť predstavujú aj rôzne trhy, na ktorých sa s Hupkou zúčastňujem (…) Čo sa týka spolupráce s Nosene, som rada, že ma Katka oslovila a našli sme spoločnú cestu ako naše biznisy prepojiť. Myslím, že zdieľame spoločné hodnoty, názory a teším sa, že môžem byť súčasťou práve takéhoto krásneho a zmysluplného konceptu. 🙂
Akú má Hupka víziu, čo by chcela ešte dosiahnuť? Má ešte nejaký nesplnený sen?
Mojim snom je naďalej pekne a v kľude žiť, mať radosť z práce, ktorá je mojim sebavyjadrením.
Chcela by som si samozrejme udržať nejaké stabilné miesto na slovenskom trhu a zvyšok nechávam na osud. Vždy mi prihral do života správne veci v správny moment.